vineri, 12 mai 2017

Bine...sau rau

A fost odata o femeie care atunci cand gatea pentru familia ei, facea mereu o portie in plus pentru a fi luata de un sarman oarecare. Ea avea si un fiu plecat pentru a-si cauta norocul in locuri indepartate, iar mereu cand punea mancarea la fereastra, spunea si o rugaciune pentru fiul sau si ii trimitea un gand bun. De fiecare data, mancarea era luata de un om care ii spunea urmatoarele:"Binele pe care il faci, se intoarce la tine; raul pe care il faci, ramane cu tine".
Int-o zi, simtindu-se exasperata ca omul niciodata nu ii multumeste, femeia a decis sa scape de el. Ea a adaugat otrava in mancarea pregatita pentru el, dar cand era gata sa o puna la fereastra, mainile au inceput sa-i tremure si a realizat ca urma sa faca un lucru ingrozitor. In ultima clipa, ea a aruncat mancarea in foc si a pregatit alta portie pentru el.
Omul a luat-o, fara a banui ce a fost in mintea femeii, i-a adresat aceleasi cuvinte si a plecat.
Chiar in acea seara fiul s-a intors acasa, infometat, slabit si i-a spus mamei sale:
-Este un miracol ca am ajuns acasa. Cand eram aproape sa ajung, eram atat de flamand incat am fost la un pas sa lesin. In drumul meu a aparut un sarman care avea o farfurie de mancare in mana si mi-a oferit-o mie. Sarmanul mi-a zis:
-Asta e mancarea mea pe ziua de azi, dar pentru ca tu ai nevoie de ea mai mult decat am eu acum, ti-o ofer tie.
Atunci cand femeia a auzit cele spuse, s-a sprijinit de usa si a devenit palida. Si-a amintit ca daca ii dadea sarmanului mancarea otravita, ea ar fi ajuns la fiul sau, iar acesta si-ar fi pierdut viata. Atunci a realizat cu adevarat semnificatia si importanta cuvintelor sarmanului:"Binele pe care il faci, se intoarce la tine; raul pe care il faci, ramane cu tine".

Daca puteti face un bine, faceti-l, chiar daca se pare ca nu e apreciat pe moment.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu