vineri, 12 mai 2017

A-ti retrage cuvintele

Un barbat foarte bogat avea uratul obicei de a vorbi prea mult despre ceilalti si de a imprastia zvonuri despre ei. Intr-o zi, el a spus un lucru urat despre un vecin, acest lucru a produs zvonuri iar vecinul s-a intristat profund.
Dandu-si seama cat a gresit, barbatul a incercat sa controleze raul facut, dar nu a avut rezultat. Era prea tarziu pentru asta.
El a mers la un intelept si l-a intrebat daca exista vreo posibilitate pentru a-si retrage cuvintele. Inteleptul l-a ascultat cu atentie si i-a raspuns:
-Eu pot face sa dispara toate cuvintele urate pe care le-ai spus, dar pentru asta, trebuie sa faci exact cum iti spun.
Barbatul i-a spus:
-Pot sa fac exact cum imi spui. Vreau sa imi retrag cuvintele cu orice pret.
-Te rog, aduna o multitudine de pene. Apoi arunca-le in mijlocul orasului.
Barbatul a facut intocmai iar apoi s-a intors la intelept si i-a spus:
-Am facut exact cum mi-ai cerut. Acum te rog, retrage toate cuvintele urate pe care le-am spus despre vecinul meu.
-Voi face asta dupa ce imi vei aduce toate penele pe care le-ai imprastiat in mijlocul orasului.
Barbatul s-a gandit putin si a spus:
-Este imposibil, deja au zburat in diferite locuri. Daca mi-ai fi spus de cand le-am cules, nu le-as fi imprastiat niciodata.
-Vorbele spuse sunt exact ca penele. Odata ce cuvintele ne ies din gura, se imprastie si nu mai ai control asupra lor. Ele zboara ca vantul. Poti sa le controlezi doar inainte sa le rostesti, asa ca trebuie sa gandesti inainte de a o face.
Atunci barbatul a realizat si mai mult greseala facuta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu